duminică, 29 aprilie 2012

Transformarea prin recunoştinţă

       Cel de-al doilea lucru pe care am învăţat să-l fac a fost să mă rog înainte şi după masă, să cer binecuvântarea lui Dumnezeu şi pentru un simplu măr pe care-l mâncam poate inconştient lucrând la calculator. A fost o noutate pentru mine să mă rog la masă. O făceam doar atunci când eram în mediul potrivit, cu anturajul potrivit, împreună cu ceilalţi. Este extraordinar câte mâini au muncit ca noi să consumăm hrana pe care o preparăm şi este atât de frumos să-i mulţumim lui Dumnezeu pentru ea şi să-i cerem în mod tainic să binecuvânteze toate persoanele care au contribuit ca noi să mâncăm acea mâncare. E frumos să ne rugăm pentru cei care nu-i cunoaştem şi e foarte frumos sa ştim că există cu siguranţa în această lume măcar o persoană pe care nu o ştim şi care se roagă pentru noi.

       Dar despre banala apă? Am conştientizat noi vreodată faptul că avem apă potabilă din abundenţă, că avem apă caldă şi rece la robinet câtă vrem, la orice oră? În joia mare, m-a impresionat foarte mult la citirea evangheliilor momentul în care lui Isus îi era sete. Şi mă gândeam că eu nu ştiu ce înseamnă să-mi fie sete deoarece Dumnezeu mi-a dăruit apă din abundenţă, să mă bucur de gustul ei dulce şi proaspăt. Mai demult citeam într-o altă carte de penitenţa pe care o făceau unele persoane pentru sufletele din Purgator, şi anume răbdau sete pentru ele....şi cât bine au adus prin acest sacrificiu.

      Ieri s-a întâmplat să dau peste un film documentar "APA – Misterul cel mare"(Water – The Great Mystery) pe care vă las să-l descoperiţi singuri. Voi scrie doar ceea ce m-a impresionat.

       Apa are memorie!!!! Eu nu am ştiut până acum acest lucru. Se pare că moleculele de apă culeg toate informaţiile, gândurile şi sentimentele noastre şi le duce mai departe. Ei bine, aici are explicaţie calitatea apei. Mi-a plăcut şi am fost foarte impresionată de faptul că apa "bună" e formată din nenumărate cristale deosebit de frumoase, de genul fulgilor de nea, iar apa "rea" este complet diferită, urâtă chiar.

  
        De asemenea apa sfinţita are o formă a cristalelor deosebită şi perfectă şi apa care a "ascultat" muzică clasică are o formă foarte frumoasă. Rugăciunea şi recunoştinţa are un efect benefic asupra apei, sunt absolut fascinată de felul în care se transformă banala apă şi îmi pare rău că nu ştiu să exprim în cuvinte tot ceea ce simt.
În film se dădea exemplul unui călugăr care a fost închis în închisoare şi i se dădea doar o coajă de pâine şi o cană cu apă murdară pentru a se hrăni. În loc să se îmbolnăvească, călugărul primea suficientă energie şi vitalitate din această hrană mizerabilă prin simplul fapt că el se ruga puternic şi era recunoscător pentru ceea ce prime, iar apa murdară devenea curată şi hrănitoare. Asta mă face să mă gândesc la valoarea infinită a rugăciunii pentru masă şi îmi propun să fiu din ce în ce mai conştientă de apa pe care o beau şi care o folosesc de la robinet pentru că în primul rând, vreau să mă hrănesc cu cea mai bună şi dătătoare de viaţă apa, vreau ca acea apă să ştie că sunt recunoscătoare pentru ea, iar pentru apa care o folosesc de la robinet şi se scurge mai departe, vreau să-mi las amprenta...nu vrea să plece mai departe aşa cum vine. Dacă ea ţine minte, măcar să nu plece "urâtă" mai departe. Acum, îmi dau seama şi mai mult de puterea apei sfinţite de la Lourdes. Acolo a binecuvântat Mama noastră acea apă şi ea ţine minte acest lucru. Mi-ar place să văd forma cristalului acelei ape....cred că e într-adevăr foarte frumoasă.
       Doar 10 ml de apă sfinţită, poate schimba "forma" moleculelor de apa pentru 60 de litri de apă normală. Şi atunci, spune-ţi-mi, nu se merită să faci un gest atât de mic pentru o lume mai bună? Un simplu MULŢUMESC din inimă îmi asigură calitatea apei şi cred acest lucru. Creierul nostru este foarmat din 85% apă. Ce fel de apă avem în creier? O apă curată, frumoasă, sau una indiferentă? Corpul nostru este format din 72% apă. Ce fel de apă avem în corpul nostru şi cum influenţează acest lucru comportamentul nostru şi viaţa noastră de zi cu zi?
       Un simplu Mulţumesc schimbă totul. Recunoştinţa schimbă totul în viaţa noastră. Şi mă gândesc tot mai mult că putem să avem totul în jurul nostru cu adevărat transformat în bine şi în pur prin simpla rugăciune, prin cererea unei binecuvântări, prin exprimarea recunoştinţei...şi nu doar mâncarea şi apa, ci şi orice lucruşor pe care noi îl folosim, pe care l-am primit în dar de la Domnul, capătă valoare în El. În final, vă las cu o frumoasă meditaţie a recunoştinţei, a fratelui David Steindl-Rast. Cu cât devenim mai conţtienţi de comorile care ne înconjoară, pe care le avem, vom începe să fim fericiţi şi vom preţui tot. Viaţa este perfectă, aşa cum e...pentru că e voia lui Dumnezeu să fie aşa.

Mulţumesc pentru tot!
Mulţumesc din inimă!


2 comentarii:

  1. Mi-a placut mult articolul. Am citit si eu niste lucruri extraordinare despre proprietatile apei sfintite, stabilite de niste cercetatori din Rusia (cred).
    Este atat de adevarat ca orice obiect binecuvantat se schimba, incat el devine un instrument pentru binele trupului si al sufletului. Spiritul Lui Dumnezeu patrunde in toate, este prezent in toate, asta ne face sa intelegem mai usor de ce un lucru, oricat de neinsemnat, daca este binecuvantat, devine instrumentul iubirii, milostivirii, tandretei, grijii Tatalui Ceresc pentru binele nostru.
    Am sa inchei cu fraza cu care ai incheiat tu postare, si al carei inteles este atat de frumos si adevarat...
    Viaţa este perfectă, aşa cum e...pentru că e voia lui Dumnezeu să fie aşa.
    Te imbratisez.

    Laudat sa fie Isus si Maria!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Daniela,

      Iti multumesc pentru ca ma vizitezi si ma incurajezi in acest drum nou, acela de a-mi expune gandurile legate de credinta pe acest neinsemnat blog.
      Mie in continuare mi se pare fascinant faptul ca printr-o simpla rugaciune, printr-un simplu sentiment de recunostinta, printr-un simplu gand bun, Domnul a facut ca moleculele, viata invizibila a naturii pe care noi nu o vedem cu ochii nostri, sa ne serveasca pe noi, pentru un scop mai mare, acela de a ne transmite bunatate si frumusete.
      Suntem atat de limitati cand ne gandim la o simpla picatura de apa...Cand ai timp, urmareste filmul, dand click pe numele lui din postare. Sunt convinsa ca o sa-ti placa.
      Te imbratisez si eu!

      Ștergere